Pages

Thursday, January 2, 2014

Just Me



Assalam,

Happy New Year. Dah ada azam tahu baru? Azam ku sama je sebab tak lepas-lepas dari bertahun-tahun yang lepas. So kite continue jela sampai achive azam yang silam-silam tu.

 Erm, Tahun 2013 dah tinggalkan aku, so sekarang umur aku naik lagi satu tangga. wuahahha.. Lets sings.. Tak percaya tapi ini terjadi... Yeh..Yeh!!! 

Macam-macam yang aku tempuhi sepanjang tahun 2013. Ada yang sedih, ada yang gembira , extra gembira pun ada. Macam-macam ada, yela kan asam garam kehidupan.

Erm, Kita mulakan Memori 2013 dengan novel aku . Rasanya tahun ni nak letak kat blog la. Mana tahu boleh buat skrip movie plak ke kan. Bayaran lagi tinggi dari novel, Wuahahha.. ( Lets sings again. angan-angan, biar lah berpanjangan). Tahun 2014 ni rasanya nak lebih semangat and harap-harap dapat selesaikan sebelum berakhirnya tahun ni. INSHA ALLAH.

Kejadian kedua :
Jodohku tak sampai kemana.

  • Perghhh.. sadis giler. Bagaikan  lirik  slam Kusangkakan panas berpanjangan , Rupanya gerimis mengundang.  Erm, nak cite pun buat malu je. Canang bukan main, nak itu nak inilah. Tapi kesudahannya tak ada pun. Apa-apa, serahlah pada takdir. Dan kahwin itu pasti, cuma masa yang menentukan. 


Kemalangan kereta ualls. Kena mandi bunga kot aku ni. Bak kata mak, " Mandi je bawah jambatan yang nak patah. kalau jambatan jatuh dengan awak-awak sekali ikut" . _ Scarcartis sungguh ayat itu wahai Ibuku.


  • Accident nye cite je dah 2 kali. Dua-dua kali tu bukan salah aku okey. mana tak nye, boleh ke tengah reverse dok langgar kete aku yang kaku lagi tak bergerak. Hello,, Aku tengah isi minyak, jelas dan terang kot tempat isi minyat  tu ada kotak-kotak parking. Tak kan lah tak leh nak adjust kot. Kau letak mata kau dimana?. Kotnye pun nak reverse-reverse  agak-agaklah orang kat belakang ni. Mak terkejuz Ualls dilanggar di Petronas kat SKVE tu. Taubat lahum , tak de nye Mak nak ngisi minyak kat situ lagi. Cukuplah sekali ku dilanggar disitu.



      why always me.. whyyyy..


  • Second time... penghujung bulan 12 haritu,, perghhh.  Yang tu memang menikam jiwa. Kalau mamat  tu langgar kete aku tak pela jugak. Yang ni dia langgar kete kakak aku..  FYI, Mamat tu sebenarnye tak langgar kete, tapi telanggar divider and nak claim duit untuk repair motor dia. Perghhh, BERAPI  pulak bila tahu lampu belakang yang pecah haritu bukan di sebabkan xcident tu tapi xcdent lama yang kakak aku alami.. Memang dasyat permainan bebudak sekarang. Motif?? 


Dan terakhir kali ,tahun ni juga la seorang demi seorang dari ahli meja persegi ni pergi meninggalkan aku dan meja-mejanya. Mula-mula Aizah , then Rabiatul and lastly kak aed.. Huwaaa,, sebak jiwaku. Kini hanya merenung meja kosong yang akan diisi dengan orang-orang baru.

Kehilangan Aizah and Rabi sempat gak lah aku nak nangis-nangis. Tapi Kak aed tak sempat air mata Jah nak melelah. Kak aed dapat keje jadi cikgu kat bangi, Tak sempat U alls nak gi makan ke. Nak touching-touching ke. Huhuhuhu...

Jah sedih u alls.  Tak ada dah teman nak gelak rabak-rabak. teman nak gi cari handbangs. I hutang u dulu, U hutang I.. Huwaaa...



KBAI...
Januari 2014...






No comments:

Post a Comment